Dziura w chodniku, nieodśnieżona ulica czy zdemolowana ławka – te i wiele innych problemów do rozwiązania w przestrzeni miejskiej, można teraz zgłosić za pomocą nowej funkcjonalności aplikacji Treespot Tychy- „Zgłoś usterkę” . Wystarczy mieć przy sobie telefon komórkowy z zainstalowaną darmową aplikacją, sfotografować miejsce, które chcemy zgłosić, zaznaczyć jego lokalizację na interaktywnej mapie, krótko opisać usterkę i przesłać zgłoszenie.
Aplikacja Treespot Tychy działa od kilku lat. Do tej pory była jednak wykorzystywana głównie jako mobilny przewodnik miejski, zarówno dla odwiedzających Tychy, jak i dla jego mieszkańców poszukujących aktualnych informacji o ciekawych miejscach i wydarzeniach w mieście.
Teraz jej zaktualizowana wersja zawiera moduł „Zgłoś usterkę”. Korzystanie z niej, jak zapewnia z-ca prezydenta miasta Tychy – Miłosz Stec – jest bardzo proste.
– Po uruchomieniu aplikacji wybieramy moduł „Zgłoś usterkę”, a następnie odpowiednią kategorię. Do wyboru mamy kilka : infrastruktura, infrastruktura techniczna, bezpieczeństwo, przyroda. Następnie przechodzimy do jednej z wielu podkategorii np. niedrożny wpust uliczny, uszkodzony przystanek, niedziałające oświetlenie, niesprawna sygnalizacja, dzikie wysypisko. Robimy bądź wklejamy z telefonu wcześniej zrobione zdjęcie, opisujemy krótko problem, podajemy adres mailowy i gotowe! – mówi prezydent Stec.
Podanie adresu mailowego jest niezbędne, by zgłoszenie zostało przekazane do realizacji. Tylko kliknięcie w link przesłany na podany przez zgłaszającego adres mailowy uruchomi całą procedurę, a zgłoszenie trafi do odpowiedniego wydziału zajmującego się daną kategorią zgłoszeń m.in. Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych, Miejskiego Zarządu Komunikacji, Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów, Straży Miejskiej czy Tyskiego Zakładu Usług Komunalnych.
Zgłoszenia można składać zarówno za pomocą aplikacji jak i strony https://zglosusterke.umtychy.pl/. W obu przypadkach wnioski przez odpowiednie wydziały zostaną rozpatrzone pod kątem możliwości naprawy problemu i zostanie im nadany odpowiedni status do załatwienia.
– Postęp w sprawie można obserwować na stronie internetowej. Z lewej strony ekranu znajdują się kategorie zgłoszeń, po wybraniu których można odszukać interesujące nas zgłoszenie. Jego status (przyjęte do realizacji, odrzucone, zrealizowane) znajduje się pod tytułem. Za każdym razem, gdy zmieni się status naszego zgłoszenia, będziemy otrzymywać powiadomienie mailowe o tym fakcie. Można także dopisać się do powiadomień dotyczących usterek, które zostały zgłoszone już przez kogoś innego –
– dodaje Miłosz Stec.
Aplikacja Treespot Tychy jest bezpłatna i dostępna na urządzeniach z systemami Android, iOS i Windows Phone. Nową zaktualizowana wersję możemy pobrać z Google Play, a w ciągu najbliższego tygodnia pojawi się także w sklepach App Store i Windows.