Najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka Eurovia Polska, opiewa ona na 89,96 mln zł brutto. Po uprawomocnieniu się przetargu i kontroli Urzędu Zamówień Publicznych prace powinny się rozpocząć pod koniec października, a zakończyć do 2019 roku.
Umowę na projekt przebudowy DK – 44 podpisano w połowie 2008 roku. Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) zapadła w listopadzie 2012 roku. Andrzej Dziuba – prezydent Tychów 28 lutego br. w Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie podpisał umowę dotyczącą unijnego dofinansowania na realizację tej inwestycji.<
– Ta inwestycja ma dla nas olbrzymie znaczenie. Ta droga jest jedną z najbardziej obciążonych dróg w regionie i od dawna wymagała generalnego remontu – mówi Andrzej Dziuba – prezydent Tychów.
W ramach inwestycji powstanie m.in. bezkolizyjny węzeł drogowy w rejonie ul. Turyńskiej i ul. Oświęcimskiej z dwoma rondami i czterema łącznicami, dwa przejścia podziemne, chodniki i ścieżki rowerowe oraz oświetlenie.
Całość inwestycji będzie kosztowała o ok. 30 proc. niż zakładano.
– Szacujemy, że przebudowa DK-44 będzie kosztowała w sumie ok. 132 miliony złotych. Różnica bierze się przede wszystkim ze znacznego spadku cen palowania. Na tę kwotę składają kwoty po przetargu na wykonawcę projektu ( czyli ok. 90 mln), wykupy gruntów, rezerwa w wys. 10 milinów, koszt Inżyniera Kontraktu i Nadzorów Autorskich – mówi Arkadiusz Bąk z Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach
Dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 wynosi 85 %.